maandag 27 augustus 2012

HOUSTON WE HAVE A PROBLEM

"HOUSTON WE HAVE A PROBLEM"




"APOLLO 13" (de 3de maanlanding in the making) was 55 UUR 55 MINUTEN EN 4 SECONDEN onderweg toen er zich op 13 april 1970 aan boord van de Apollo capsule "ODYSSEY" een explosie voordeed en boordcommandant Jim Lovell (Gemini 7+12, Apollo 8) de beroemde woorden sprak, OKAY, "...HOUSTON WE HAVE A PROBLEM...".


"HOUSTON WE HAVE A PROBLEM" was de naam (what's in a name) van een programma dat ik ter gelegenheid van "RADIO NOORDZEE - ONE MORE TIME" van 24 juni t.e.m. 2 juli 2011 maakte. 8 nachten lang draaide ik van middernacht tot 4uur, 519 songs in totaal ...

Vaste items in het programma waren :

"69", waar ik een cover en het origineel draaide ;
"3 from 1", waar ik 3 nummers van 1 artiest draaide  ...


Andere "problems" waren ... Zo mixte ik op vraag van Rudy Vantemsche de "ABBEY ROAD" mix van "THE BEATLES" zoals die nooit op PLAAT/CD verschenen is ... ; waagde ik me aan een experiment waar we 2 volledige LP kanten draaide (Tales mystery and Imagination Edgar Allan Poe (van The Alan parsons Project) en Concerto for a rainy day (ELO - uit het album OUT OF THE BLUE) ; was er elke nacht een "thema uur" ... zo draaide ik 1 uur Abba, Traveling Wilburies, The Beatles en Paul McCartney, Apple productions (Beatles), een uur EUROVISIE-songs (die in meerdere talen gemixt waren), etc ...



De ochtend van 2 juli, de laatste dag, kreeg HOUSTON een "staartje". Samen met Karel Seegers, maakte ik 2 uur "CHANEL 9" (4-6), t.t.z. Karel live via Skype vanuit Australie, samen met technieker EDDY MEUWIS live in de studio in Hasselt ...


En binnenkort begint "HOUSTON" aan een nieuw leven bij "RADIO GOLDEN FLASH" ... Wordt Vervolgd ...








Geen opmerkingen:

Een reactie posten